Prečo si zákazníci pýtajú suché víno ?  Tlač
Napísal používateľ Administrator   
Piatok, 07 November 2014 10:09

slovenské vínoVinári a predajcovia vín sa stretávajú veľmi často so striktnou  požiadavkou zákazníkov na suché víno. Pravdepodobne v minulosti vinári a obchodníci ponúkali na trhu suché víno ako to „pravé“ víno.

www.obchodsvinom.sk | Vinotéka IN MEDIO Bratislava, Hradská 78/B , tel: 02 4552 3547, Táto emailová adresa je chránená pred spambotmi, aby ste ju videli, povolte JavaScript

Vychádza sa pravdepodobne z názoru,  že zvyškový cukor vo víne reprezentuje dosládzanie repným cukrom, čo je pre zákazníkov a znalcov vína neprijateľné.  Tento trend prežil dodnes hoci nemá žiadne logické opodstatnenie. Suché polosuché , polosladké a sladké vína sú rovnako vína, len z väčším obsahom zvyškových cukrov, nič viac nič menej. Pokiaľ je sladká chuť tvorená zvyškovým hroznovým cukrom, tak sa dá predpokladať, že je to víno vyrobené z kvalitatívne lepšej suroviny.

Pri degustáciách dochádza často k paradoxu , že ľudia, ktorí preferujú suché vína hodnotia lepšie polosuché a polosladké vína. Takže vzniká zaujímavá situácia kedy spotrebitelia majú záujem o suché víno ale so sladšou dochuťou a tak môžeme povedať, že pravdepodobne jedny z na najzaujímavejších  vín pre spotrebiteľov na Slovensku budú  „suché vína“ ktoré sú polosuché až polosladké.

Tolerancia vyššieho obsahu cukru v Rosé alebo v ružových vínach je na Slovensku oveľa vyššia ako pri ostatných produktoch.  Je to dané pravdepodobne tým, že tieto produkty prišli na slovenský trh len pred niekoľkými rokmi.

Ďalším obmedzením prevažne zo strany spotrebiteliek  v konzumácii  sladkých vín je ich takmer dvojnásobná kalorická hodnota. Pokiaľ suché víno má približne kalorickú hodnotu cca 60 kcal / 100 ml, sladšie vína sa môžu pohybovať na úrovni od 90 kcal / 100 ml.

A nakoniec ceny. Tie u tzv. prívlastkových vín so zvyškovým cukrom sú obvykle vyššie, ako u klasických suchých vín vďaka komplikovanejšej technológii výroby a obmedzenému objemu suroviny. Tie zohrávajú rozhodujúcu úlohu pri výbere vína spotrebiteľom. Pokiaľ  klasické stolové slovenské „ prívlastkové“ vína sú na úrovni maloobchodu v hodnotách  8 až 12 € za fľašu o objeme 0,75 l, sladké slovenské vína s vyššími prívlastkami je možné kúpiť približne od 16 € v objeme 0,5 l.

Vyberajte si vína podľa príležitosti a na základe vašich aktuálnych preferencií , nie podľa ceny a cukornatosti. Na Slovensku máte možnosť ochutnať alebo spojiť s gastronómiou fantastické slovenské  biele vína či už suché alebo so zvyškovým cukrom , ale aj mimoriadne vydarené červené od špičkových výrobcov ocenených medailami na celom svete. Medzi nich určite patria Mrva & Stanko, Karpatská Perla, Vinárstvo Berta , Mavín – Martin Pomfy , Vins Winery , Chaterau Belá , Elesko , Vinárstvo Pavelka , Janoušek, Chateau Topoľčianky v a mnohí iní.

zdroj a foto: obchodsvinom.sk

Posledná úprava Piatok, 07 November 2014 12:16